Občinski svet Občine Gornja Radgona je 20.6.2025 sprejel Občinsko celostno prometno strategijo Občine Gornja Radgona, katere vizija je: »S trajnostno mobilnostjo do urejenega, dostopnega in varnega prostora ter zdravega prebivalstva«. Osrednji cilji strategije so:
- Izboljšana kakovost življenja v privlačni, zeleni in povezani skupnosti.
- Večja varnost vseh udeležencev cestnega prometa.
- Vsem dostopen prometni sistem, ki omogoča socialno vključenost.
Z razvijanjem trajnostne mobilnosti v naši občini so vsi ti cilji dosegljivi, poleg tega pa so prednosti sprejete strategije še:
- omogočen dostop do državnih sredstev za sofinanciranje vlaganja v prometno infrastrukturo,
- okrepljen vpogled v razvoj vseh prometnih stebrov (pešci, kolesarji, javni potniški promet, osebni motorni promet), ki bo občanom in občankam med drugim omogočal tudi znižanje izdatkov v zvezi z mobilnostjo.
Občinska celostna prometna strategija velja do vključno leta 2031 in vsebuje akcijski načrt, ki predvideva t.i. »mehke« in »trde« ukrepe za trajnostni razvoj vseh prometnih stebrov v občini. Strategija je s sodelovanjem ožje in širše delovne skupine ter podjetja ZUM urbanizem, planiranje, projektiranje d.o.o. in Mariborske kolesarske mreže nastajala od maja 2024 in se zaključila junija 2025.
PET STEBROV UREJANJA PROMETA
Občinska celostna prometna strategija Občine Gornja Radgona obsega pet področij oz. stebrov. Vsak steber vsebuje različne ukrepe, ki se med seboj povezujejo in ki stremijo k vključujočemu trajnostnemu načrtovanju prometa.
PRVI STEBER
Celostno načrtovanje mobilnosti
Steber obsega ukrepe večjega sodelovanja s sosednjimi občinami, aktivnosti obveščanja in promocije, sodelovanjem z deležniki, vključevanje v kampanje ter uravnoteženo načrtovanje prometa in prostora. Na rekonstruiranih cestah bomo posebno pozornost namenili varnemu poteku prometa pešcev in kolesarjev.
DRUGI STEBER
Vzpostavitev kakovostnih razmer za hojo
Zasnovale in uredile se bodo obstoječe in nove povezave za pešce, vključno z javnimi površinami (trgi). Vsem pešcem se bo omogočila enakovredna vključenost v promet, ne glede na njihove sposobnosti. Poseben poudarek je namenjen tudi izgradnji nove brvi proti sosednji Radgoni.
TRETJI STEBER
Ureditev pogojev za kolesarjenje
Ukrepi obsegajo vzdrževanje kolesarske infrastrukture, zasnovo in izvedbo novih kolesarskih povezav, urejanje parkirnih mest za kolesa ter izvajanje podpornih aktivnosti promocije kolesarjenja kot konkurenčne in trajnostne oblike mobilnosti.
ČETRTI STEBER
Privlačnejši javni potniški promet
Občina bo v okviru svojih pristojnosti izvajala ukrepe izboljšanja ponudbe javnega potniškega prometa z nadaljnjim urejanjem avtobusnih postajališč ter ureditvijo in glavne avtobusne postaje, nadaljevala bo z zagotavljanjem storitve prevoza na klic ter za povečanje frekvence izvajanja javnega potniškega prometa.
PETI STEBER
Upravljanje motornega prometa
Z razvojem alternativnih oblik prevoza na eni strani ter izvajanjem intenzivnih ukrepov umirjanja prometa v naseljih, odpravljanjem črnih točk na cestnem omrežju z vidika vseh uporabnikov prometnih površin in upravljanjem prometa na drugi strani, se bodo lahko nekoliko zmanjšale potrebe prebivalcev po prepogosti uporabi osebnih motornih vozil, prometna varnost pa se bo povečala.
Več o celostni prometni strategiji si lahko preberete v prilogi.